موعودنامه

موعودنامه

أین الطالب بدم مقتول بکرببلا

نا امیدی از ظهور حرام است

نا امیدی از ظهور حضرت بر چند گونه متصور است:

1. یأس و نا امیدی از اصل ظهور قائم(عج)،به طور کلی و بدون شبه،همگی در حرام بودن آن اتفاق نظر دارند، زیرا که ظهور و قیام حضرت قائم(عج) از ضروریات مذهب امامیه است،بلکه از ضروریات دین اسلام می باشد،چون احادیث در این باره در حد تواتر از سنی و شیعه نقل شده رسیده است.

2.نا امیدی از ظهور قائم(عج) در مدت معینی بر حسب پندار ها و حدسها،به این که مثلا گفته شود: حضرت تا 50سال دیگر ظهور نخواهد کرد.لازمه این پندار آن است که در آن مدت، منتظر نباشد،حال آن که از بررسی احادیث که امر می کند در هر صبح و شام منتظر باشیم،ظاهر می شود ای گونه نا امیدی هم حرام باشد.

3.نا امید بودن از نزدیکی زمان فرج و ظهور آن حضرت،یعنی این که احتمال نزدیک بودن آن را نفی نماید.ظاهر از دلایل،حرام بودن ای گونه نا امیدی نیز می باشد،زیرا که از اخبار روایت شده از امامان(ع) جنین استفاده می شود که بدین جهت وقت ظهور بر مؤمنان مخفی مانده، تا در تمام زمان ها منتظرش باشند،هر چند که حکمت های دیگری نیز برای آن هست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






Weblog Themes By Pichak

نويسندگان

لينک هاي مفيد

درباره وبلاگ


ثواب این عمل ناچیز را هدیه می کنم به روح عمویم شهید بحرینی که در سال1361در منطقه دشت عباس به آرزوی دیرینه اش،یعنی شهادت رسید و به اوج ملکوت پر کشید و همچنین شهید منصوری شوهر عمه ام که ایشان هم در اثر اثابت موشک به موتور یدک کش سپاه مفقودالاثر شد.

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 77
بازدید دیروز : 65
بازدید هفته : 225
بازدید ماه : 846
بازدید کل : 39762
تعداد مطالب : 129
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1

Online User